Wednesday, July 18, 2007

بیوگرافی کیت وینسلت


کیت وینسلت
نام اصلی:کیت الیزابت وینسلت
تاریخ تولد:5 اکتبر1975
محل تولد:لندن
لقب:رز

بسیاری از مردم وقتی اسم کشتی میآید به یاد تایتانیک وبه یاد بازی زیبای کیت وینسلت می افتند فراگیری سریع روخوانیانگلیسی در کودکی باعث شد تا او با تئاتر از زمان کودکی آشنا شود بسیاری از مردممخصوصا مردم ایران به اشتباه فکر میکنند که تایتانیک اولین فیلم کیت است ولی این گونه نیست کیتابتدا در سن 11 سالگی شروع به بازی در تبلیغات تلویزیونیکرد.
کیت از سن 11 سالگی تحصیل در رشته نمایش (تئاتر) را آغاز کرد . اولین کار حرفه ایاو در همین سال در تلویزیون انگلیس به نمایش در آمد . او سپس به دبیرستان هنر هایبازیگری رفت و با عزم و اراده به سوی بازیگر حرفه ای شدن گام برداشت نقش هایی درنمایش درام تلویزیونی چروک (1988) ، مجموعه های تلویزیونی تصادف (1989) ، فصل تاریک(1991) ، برگشتن (1992) و رفتارهای انگلوساکسون (1993) بازی کرد. بعد از فارغالتحصیلی در سال 1991 او ورود به دنیای بازیگری حرفه را آغاز کرد . اولین کار جدیاو حضور موفقش در فیلم Heavenly creaturesدرسال 1994 بود . کارگردان این فیلم peter jaksonو بازیگر نقش اول آن melanie lynskeyبود . ویسپس در فیلم های A kid in king arthur's court,judeو Hamletایفای نفش کرد . در تمامی این فیلم ها جزjudeایفاگر نقش های دوم به بعد بوددر بسیاری ازنقاط جهان کیت را با فیلم تایتانیک میشناسند فیلمی که تا کنون پر فروشترین فیلمهالیوود بوده است .کیت وینسلت به همراه لئوناردو دیکاپریو دو بازیگربزرگ فیلم عظیمتایتانیک بودند و از آن هنگام تا به حال شهرت خود را مدیون تایتانیک و جیمز کامرونهستند . کیت وینسلت در نوامبر سال 1998 با جیم تراپتس - دستیار دوم فیلم ( عوضیبدقیافه ) که قبل ار تایتانیک ساخته شده بود ازدواج کرد
تایتانیک به کارگردانی james cameronو بازیleonardo dicaprioانقلابی در فستیوالها به پاکرد و تمامی جوایز را یکجا درو کرد . بعد از تایتانیک kateدر فیلمهای بسیاری ایفای نقش کرد که از کارهای موفق وی باید یهHideous Kinky , Murdoch ,The Life of Dvied Gale, J.M Barrie's Neverlandاشاره کرد.
کیت همچنین دوبلوریدو کارتون به نامهای( Faeries2000) و Christmas Carol :The Movie
رانیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

No comments: